Kvalitet

Fiberworks er sertifisert i henhold til ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015.

Fiberworks AS skal tilstrebe å ha best kundeservice, tjenester og kvalitet innenfor leveranse av fiberoptiske produkter. Samtidig skal vi ha kontinuerlig fokus på å ha et lavest mulig miljømessig fotavtrykk. På denne måten skal vi være markedsleder og det naturlige førstevalget til våre kunder og leverandører. Vi må være oppmerksomme på kundens ønsker og vi må tilpasse våre tjenester og produkter etter deres behov.

Alle våre ansatte må delta i miljø- og kvalitetsarbeid, som må være preget av fokus på våre grunnleggende verdier.

  • Presisjon

  • Resultatorienterte

  • Respekt

  • Løsningsfokuserte

  • Miljøvennlige

 

Kvalitet og god service betyr for oss:

  • Alle produkter må oppfylle kundens krav og forventninger

  • Leveringstider skal holdes

  • Produktene våre plukkes, pakkes og leveres på den beste og sikreste måten

  • Rask håndtering av reklamasjoner og garantier

  • Tilby vår produktkompetanse og veiledning for å hjelpe kunde i å velge riktig produkt til riktig løsning

  • Hjelpe kunder med kompetanseheving via oppdatert e-handelsløsning, kurs, opplæring og kundemøter

  • Vi skal alltid vurdere de miljømessige konsekvensene av de valg vi tar

 

Ansatte

Vi har helse- og miljø, samspill, trivsel og trygghet for våre medarbeidere som viktige suksesskriterier. Ved kontinuerlig fokus på kompetanseheving vil alltid våre ansatte jobbe med å videreutvikle vår kunnskap. Alle ansatte arbeider for at kundene i størst grad skal være fornøyd i møte med oss og våre produkter.

 

Kvalitetsprodukter fra ledende leverandører

Fiberworks skal være en ledende leverandør av fiberoptiske produkter for moderne kommunikasjonsnett. Dette skal gjennomføres i samarbeid med ledende leverandører innenfor sine produktområder. Vi ønsker å jobbe med selskaper som er opptatt av miljø og som tar dette på alvor.

 

Logistikk

Vi skal til enhver tid ha så riktige varer på lager som mulig for rask levering. Vi skal velge transportpartnere som har fokus på bærekraft og miljøvennlige løsninger.

 

Service og support

Fiberworks ønsker til enhver tid å yte god service ovenfor kundene våre og levere kostnadseffektive produkter og løsninger etter kundens behov. Vi skal være tilgjengelige med raske tilbakemeldinger ved alle henvendelser og gi profesjonell og effektiv support når kunden opplever problemer. Vi tilstreber alltid å yte det lille ekstra for våre kunder.

 

Ansvarlighet

Vi vil til enhver tid opptre innenfor de rammebetingelser som gjelder for oss og være en positiv bidragsyter i arbeidet med å ivareta vårt ytre miljø og omgivelser for øvrig. Vi tar også ansvar overfor våre kunder og deres tilbakemeldinger, og tilstreber dette i vårt daglige arbeid.

 

Vi skal alltid jobbe for å bli bedre

 

Vi skal ha kontinuerlig forbedring i alle prosesser. Dette omfatter arbeidsmetoder, kompetanseutvikling og utnyttelse av tilgjengelig teknologi. Vi benytter også tilbakemeldinger fra våre kunder i dette arbeidet, vi lytter til våre kunder.

Kvalitetsleder i Fiberworks er Eva Lid

Vår miljøpåvirkning

Miljø

Med miljø menes her ytre miljø, og da utslipp til luft, vann, grunn gjennom bruk av ressurser, energi og produksjon av avfall.

 

Vår miljøpåvirkning

Fiberworks påvirker miljøet på forskjellige områder, og med varierende grad.

På områder hvor vår virksomhet har størst påvirkning på miljøet har vi definert tydelige krav og mål. På andre områder anser vi vår påvirkning til å vær mer begrenset, men vi ønsker likevel å arbeide for å redusere vår påvirkning ved å iverksette rutiner som reduserer vårt miljøavtrykk.

 

Daglig drift

Vi har innarbeidet krav til miljøhensyn i våre rutiner. Dette skal sørge for at vi leverer varer og tjenester til våre kunder slik at miljøet ivaretas på en hensiktsmessig måte.

Majoriteten av de produkter vi leverer kommer fra leverandører som innehar miljøsertifisering, som ISO 14001. Vi vil søke, og prioritere, leverandører som innehar miljøsertifisering og/eller som arbeider konkret med dette.

Vi har også utarbeidet miljøkrav og identifisert tilhørende tiltak til vår egen drift. Noen av disse tiltakene er allerede gjennomført, mens andre er mer omfattende og krever mer utredning før de kan gjennomføres.  For disse er det laget en plan for gjennomføring.

For både miljøhensyn i kundesammenheng og miljøkrav til egen drift ligger planer om kontinuerlige forbedringer mht. miljøpåvirkning.

 

Ansvar

Vi skal etterleve gjeldende miljømål og forskrifter, samt våre egne miljømål og aktiviteter.

Miljøpolitikken er en integrert del av selskapets kvalitetssystem. Både ledelse og den enkelte medarbeider er ansvarlig for å sørge for at politikken etterleves, holdes ved like og forbedres. Vi skal hele tiden forsøke å bli bedre, og små tiltak iverksettes med jevne mellomrom.

Alle ansatte går gjennom opplæring, og vil medvirke til at rutinene følges.